• Home
  • V1
  • Columns
  • Omzet- en winstgroei voor Crocs

Omzet- en winstgroei voor Crocs

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Schoenenbedrijf Crocs zag zowel de omzet als de winst stijgen in het tweede kwartaal, dat afliep op

30 juni. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het bedrijf donderdag publiceerde.

Crocs, dat bekend werd als de producent van felgekleurde plastic klompen, heeft zichzelf in de afgelopen periode gestroomlijnd; de kosten werden verlaagd, de producten kregen een nieuw ontwerp. Dat was hard nodig, want het bedrijf was in de problemen geraakt door een afnemende omzet en groei. De winst kwam uit op 32,3 miljoen dollar, een forse verbetering ten opzichte van vorig jaar, toen het bedrijf in het tweede kwartaal een verlies van 30,3 miljoen rapporteerde. De omzet kwam uit op 228 miljoen dollar, dat is 31 procent meer dan de omzet over dezelfde periode van vorig jaar. Via internet verkocht het bedrijf 24 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De omzet via retail en wholesale stegen met respectievelijk 20 procent en 12 procent.

De meeste producten verkocht het bedrijf in Amerika; daar steeg de omzet met 23 procent tot 104,8 miljoen. De omzet vanuit Azië kwam uit op 88,6 miljoen, een stijging van 11 procent en Europa gaf 34,6 miljoen uit aan Crocs; ofwel 7 procent meer dan in dezelfde periode van vorig jaar.

Crocs