• Home
  • V1
  • Columns
  • NN.07 - Vijf jaar No Nationality Crisis of geen crisis; succesverhalen zijn er altijd!

NN.07 - Vijf jaar No Nationality Crisis of geen crisis; succesverhalen zijn er altijd!

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Het idee achter NN.07 is

ontstaan tijdens een gezellige barsessie van 2 goede vrienden, waarbij hun passie voor design onderwerp van gesprek was. Victor Lindh en Ulrik Pedersen lieten er geen gras over groeien. Vastbesloten om hun woorden om te zetten in daden zaten ‘de twee barhangers’ een paar weken later in het vliegtuig naar Tokio op zoek naar inspiratie. Dit was in 2007. En omdat een merk nu eenmaal een naam moet hebben, definieerden Victor en Ulrik letterlijk wat ze wilden creëren. No Nationality (NN) was geboren, een merk zonder grenzen, letterlijk en figuurlijk.
Nu, nog geen 5 jaar later, kunnen we zeggen dat de heren het bij het juiste eind hadden. NN.07 is een daverend succes in Scandinavië en zelfs genomineerd voor de Dansk Fashion Awards 2012. Nu is de beurt aan de rest van Europa!

NN.07 is in eerste instantie gestart als herenkledingmerk, maar groeide in no-time uit tot label met drie volwaardige hoofdlijnen: Heren, Dames en Accessoires. Afgelopen seizoen is daar nog een vierde lijn aan toegevoegd; Directors Cut, een smart collectie voor de ‘trendy’ kantoorganger. In minder dan 5 jaar tijd is het merk niet meer weg te denken uit het Scandinavische modebeeld; een prestatie van formaat. Wat is nu het geheim achter het succes van NN.07? Dat ligt vast en zeker verborgen in het feit dat de twee creatieve vrienden ‘out of the box’ durven te denken. Nog altijd halen de heren hun inspiratie uit de ontwikkelde vintage cultuur van Tokio en iedere collectie opnieuw wordt de lat hoger gelegd. NN.07 is misschien wel het eerste en enige merk dat nog nooit een zwart item in de collectie heeft gevoerd. En dat is niet alles… Victor en Ulrik: “We staan 100% voor een perfecte pasvorm, uniek vakmanschap en aandacht voor elk detail.”

Nominatie Danish Fashion Brand 2012
Met die gedachte is waarschijnlijk ook de website gebouwd, die we – nieuwsgierig als we zijn – eens uitgebreid hebben geïnspecteerd. De eerste blik was al veelbelovend; de winnaars van de Ibiza competitie zijn bekendgemaakt. Het bleek te gaan om een fashion contest, met als hoofdprijs een volledig betaald weekend naar het hippe Spaanse party eiland. Op www.nn07.com zijn daarnaast niet alleen de huidige collecties te bewonderen; je vindt er ook het laatste nieuws omtrent het merk. Bovenaan prijkt een enthousiaste oproep om te stemmen. NN.07 is namelijk genomineerd voor de Dansk Fashion Awards in de categorie Danish Fashion Brand 2012 en die prijs lijkt het label op het lijf geschreven. We wachten het af. En in de tussentijd houden we het merk goed in de gaten. Tijdens de Copenhagen Fashion Week in augustus is de collectie zomer 2013 van NN.07 live te bewonderen op Gallery International Fashion Fair, een beurs waar het merk perfect tot z’n recht komt. Misschien alvast een legitieme reden om deze zomer af te reizen naar de Deense hoofdstad? De Copenhagen Fashion Week heeft aankomende editie flink wat verrassingen in petto, maar daarover later meer….
galleryDKDK