NN.07 - Vijf jaar No Nationality Crisis of geen crisis; succesverhalen zijn er altijd!
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het idee achter NN.07 is
ontstaan tijdens een gezellige barsessie van 2 goede vrienden, waarbij hun passie voor design onderwerp van gesprek was. Victor Lindh en Ulrik Pedersen lieten er geen gras over groeien. Vastbesloten om hun woorden om te zetten in daden zaten ‘de twee barhangers’ een paar weken later in het vliegtuig naar Tokio op zoek naar inspiratie. Dit was in 2007. En omdat een merk nu eenmaal een naam moet hebben, definieerden Victor en Ulrik letterlijk wat ze wilden creëren. No Nationality (NN) was geboren, een merk zonder grenzen, letterlijk en figuurlijk.NN.07 is in eerste instantie gestart als herenkledingmerk, maar groeide in no-time uit tot label met drie volwaardige hoofdlijnen: Heren, Dames en Accessoires. Afgelopen seizoen is daar nog een vierde lijn aan toegevoegd; Directors Cut, een smart collectie voor de ‘trendy’ kantoorganger. In minder dan 5 jaar tijd is het merk niet meer weg te denken uit het Scandinavische modebeeld; een prestatie van formaat. Wat is nu het geheim achter het succes van NN.07? Dat ligt vast en zeker verborgen in het feit dat de twee creatieve vrienden ‘out of the box’ durven te denken. Nog altijd halen de heren hun inspiratie uit de ontwikkelde vintage cultuur van Tokio en iedere collectie opnieuw wordt de lat hoger gelegd. NN.07 is misschien wel het eerste en enige merk dat nog nooit een zwart item in de collectie heeft gevoerd. En dat is niet alles… Victor en Ulrik: “We staan 100% voor een perfecte pasvorm, uniek vakmanschap en aandacht voor elk detail.”
Nominatie Danish Fashion Brand 2012
galleryDKDK