• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe unit Diesel

Nieuwe unit Diesel

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sublabel Diesel Black Gold van het Italiaanse Diesel heeft een aparte business unit gekregen.

Aan het hoofd van de unit staat Andrea Baldo. De casual-luxury lijn Diesel Black Gold is ontstaan vanuit Diesel en vertegenwoordigt Diesel's waarden op het hoogste niveau, met name in kwalitatief hoogwaardige, tijdloze en hedendaagse stukken. De stukken die dit het meest vertegenwoordigen zijn de exclusieve 5-pockets, leren jassen, sexy jurken voor vrouwen en red karpet jasjes voor mannen.

Ook in de distributie zal een belangrijke stap worden genomen. Verkooppunten voor Diesel Black Gold, zowel eigen winkels als corners in multi brand stores en shop-in-shops in warenhuizen, zullen worden gerestyled, om de consument zo duidelijkheid te geven aan de identiteit van Diesel Black Gold.

"Wij geloven dat Diesel Black Gold alle elementen van authenticiteit en de juiste uitstraling in haar DNA heeft om op een goede manier aan te sluiten bij de volgende generatie consumenten, de zogenaamde millennials", zegt Renzo Rosso. "Het nieuwe, sterke en gespecialiseerde team zal dit verder bewerkstelligen".

Het nieuws komt daags na Diesels aankondiging dat Sophia Kokosalaki aan het creatieve roer van de damescollectie van Diesel Black Gold is komen te staan. Deze collectie werd onlangs gepresenteerd op de New York Fashion Week.

Het eerstvolgende belangrijke moment voor Diesel Black Gold is de FW10 Fashion Show in Tokio, die op 12 april op de planning staat. Deze show wordt gepresenteerd aan alle belangrijke journalisten en inkopers van het Verre Oosten.

Diesel