• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe General Manager Napapijri

Nieuwe General Manager Napapijri

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Sinds april 2009 is Andrea Cannelloni de nieuwe VP General Manager van het Italiaanse outdoorlabel

Napapijri. Na een lange carrière bij Hugo Boss, waar hij als creatief directeur verantwoordelijk was voor het succes van Boss Orange, gaat Cannelloni deze nieuwe uitdaging aan. Eén van zijn eerste speerpunten is het optimaal doorontwikkelen van Napapijri’s bijzondere projecten zoals het innovatieve ‘Flag’ project en het “66*33 Ono project.

Andrea Cannelloni's ervaring in fashiondesign en zijn rol als creative director bij Boss Orange, sluiten perfect aan bij Napapijri´s doel om de bestaande stijl verder te ontwikkelen. Eén van Cannelloni’s eerste doelstellingen is het verder ontwikkelen van Napapijri’s eerder gelanceerde bijzondere projecten. Deze staan allemaal in het teken van reizen, de bewustwording van het klimaat en het behoud van de natuur. Napapijri heeft de moedige beslissing genomen verandering binnen de organisatie door te voeren ten behoeve van haar idealen. Daarnaast blijft de stilistische innovatie een belangrijk punt op de Napapijri agenda.

Napapijri heeft momenteel 52 single brand stores, waarvan 10 direct gemanaged ((Milaan, Parijs, New York, Miami, Tokyo, St. Tropez, Antwerpen, Berlijn, Madrid en Lugano), 42 partnership stores en points of sale in de top van de Europese warenhuizen als P&C, Galleries LaFayette, Harrod’s en La Rinascente. Napapijri noteerde in 2008 een winst van 170 millioen dollar.

CCpage
NAPAPIJRI