• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuwe directeur Kuyichi

Nieuwe directeur Kuyichi

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Tony Tonnaer verlaat met ingang van 1 april 2010 zijn post als General Manager bij het Nederlandse

 denimmerk Kuyichi. In 2003 werd hij aangesteld om als General Manager het Nederlandse en duurzame denimmerk Kuyichi te leiden, conceptueel te versterken en de internationale markten aan te boren. “Na 7 leuke en interessante jaren om Kuyichi als pionier in duurzame mode neer te zetten is het tijd om mijn horizon te gaan verbreden en een nieuwe uitdaging te zoeken”, aldus Tony Tonnaer.

Per 1 april 2010 wordt de leiding van het merk overgenomen door Managing Director Frank van der Klaauw die sinds april 2009 de directie versterkt. Frank zal samen met Sales & Marketing Director Leo Cantagalli en Brand & Product Director Nur Basaran de Europese groei van Kuyichi in Wholesale en retail verder gaan uitbreiden.

In 2000 begint het Nederlandse NGO Solidaridad met de ontwikkeling van biologische katoen in Peru om deze vervolgens aan de mode-industrie te introduceren. Geen van de grote denim merken was geïnteresseerd in het gebruik van biologisch katoen. Solidaridad besluit daarom een eigen jeanslabel op te richten en in 2001 is Kuyichi een feit. Het merk wordt momenteel in meer dan 500 winkels in Europa verkocht. In 2010 opent Kuyichi twee eigen conceptstores in Nederland en Frankrijk en enkele concession stores in Engeland, Duitsland en België.

cc page
Kuyichi