• Home
  • V1
  • Columns
  • Nieuw retailconcept voor J. Crew

Nieuw retailconcept voor J. Crew

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

De Amerikaanse J. Crew Group werkt aan een nieuw en lager geprijsd winkelconcept. Het bedrijf heeft een aanvraag ingediend om

de merknaam 'J. Crew Mercantile' te laten registreren. In de aanvraag staat dat onder deze naam kleding en accessoires online en in winkels zal worden verkocht. Dat meldt de Wall Street Journal.

Volgens de krant loopt de merkregistratie nog. Het prijspeil van het nieuwe merk zou vergelijkbaar zijn met dat van de J. Crew Factory outlets waarbij de meeste prijzen onder de 100 dollar liggen. De krant beargumenteert verder dat retailketens zoals J. Crew, hun omzetten terug zien lopen omdat consumenten de hand op de knip houden en liever wachten op kortingsacties of de uitverkoop voordat zij iets aanschaffen. Door een nieuw goedkoper merk te lanceren zou J. Crew deze groep klanten kunnen bedienen zonder dat het eerste, duurdere merk daar onder lijdt.

Daarnaast betekent een nieuw retailconcept een nieuw groeikanaal voor het bedrijf in de voorbereiding op een mogelijke toekomstige beursgang. The Wall Street Journal schrijft dat J. Crew CEO Millard Drexler in de jaren 90 een vergelijkbare move maakte toen hij nog CEO was van The Gap en Old Navy lanceerde.

J.Crew
J. Crew Mercantile