• Home
  • V1
  • Columns
  • Mulberry geeft opnieuw winstwaarschuwing

Mulberry geeft opnieuw winstwaarschuwing

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Britse luxemerk Mulberry heeft voor de tweede keer in zes

maanden een winstwaarschuwing gegeven. Ten gevolge daarvan daalden de aandelen van het bedrijf met ruim 16 procent.

Hoewel Mulberry in de aanloop tot de kerst nog een gezonde omzet draaide, zorgde de periode erna voor problemen. Gedurende de laatste tien weken beleefde het bedrijf een 'teleurstellende' omzet als gevolg van de daling van toeristenuitgaven in Londen.

Mulberry verwacht nu dat de brutowinst voor het boekjaar tot maart 26 miljoen pond (30,5 miljoen euro) zal bedragen. In december zei het bedrijf nog dat de winstverwachtingen op peil waren. Ook verwacht het dat de groothandelsactiviteiten met 15 procent zullen dalen ten opzichte van vorig jaar. De jaaromzet wordt geschat op 165 miljoen pond (193,8 miljoen euro).

"Na drie jaar snelle groei heeft Mulberry een jaar van consolidatie achter de rug, terwijl we de basis legden voor toekomstige groei," zegt Mulberry topman Bruno Guillon. "We richten ons op de optimalisatie van het distributienetwerk en op de aanpassing van onze marketingstrategie om de internationale merkbekendheid te versterken."

Groot-Brittannië is nog steeds de grootste afnemer van het merk, bekend om zijn populaire tassen zoals de Bayswater en de Alexa. In een interview met modevakblad WWD zei Guillon dat de nadruk nu ligt op uitbreiding in het buitenland. Zo zal het merk dit jaar nog 15 tot 20 winkels openen, en hetzelfde aantal openingen staat voor de komende vier tot vijf jaar gepland.
Mulberry