• Home
  • V1
  • Columns
  • Modewereld zet zich in voor Japan

Modewereld zet zich in voor Japan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Forever 21 doneert honderd procent van de opbrengsten van 18 maart aan het Amerikaanse Rode

Kruis voor Japan. Dat is één van de initiatieven uit de modebranche voor de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan.

Gap heeft 200.000 dollar (143.000 euro) geschonken aan het Global Giving’s ‘Japan Earthquake and Tsunami Relief Fund’. Fast Retailing, moederbedrijf van Uniqlo en Comptoir des Cotonniers, heeft 1,4 miljard yen (12,5 miljoen euro) gedoneerd aan het Rode Kruis en stuurt nog zo'n 300.000 jassen, truien en spijkerbroeken voor overlevenden van de ramp. Aan hetzelfde Rode Kruis heeft Coach 400 miljoen yen (5 miljoen euro) geschonken en H&M 100.000 kledingstukken beloofd. Op de website van H&M staat dat de winkels van de keten in Tokio voorlopig worden gesloten, “zodat de Japanse medewerkers in deze moeilijke tijd bij hun familie kunnen zijn.”

Lady Gaga heeft met haar speciaal ontworpen armbandjes voor Japan al meer dan 250.000 dollar (180.000 euro) opgehaald. De armbandjes zijn te koop via de website van de superster voor 5 dollar (3,50 euro) per stuk.

In Nederland is het Rodrigo Otazu die een actie heeft opgezet. "Koop een van mijn creaties en help Japan. Ik doneer het volledige bedrag”, zegt de sieradenontwerper op Twitter.

Het Nederlandse Rode Kruis heeft rekening 6868 geopend om haar Japanse zusterorganisatie te steunen. Het aantal slachtoffers is op 18 maart, een week na de aardbeving, opgelopen tot bijna 7.000. Meer dan 10.000 mensen worden nog vermist.

goed doel
Japan
ramp
Rode Kruis