• Home
  • V1
  • Columns
  • Modekorting bij Facebook

Modekorting bij Facebook

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Modebedrijven, waaronder Benetton en Debenhams hebben een deal gesloten met de sociale

netwerksite Facebook om hun gebruikers kortingen aan te bieden. De Facebook-applicatie identificeert de locatie van de gebuiker via hun mobiele telefoon en waarschuwt de consumenten daarna op koopjes in het winkelgebied.

De nieuwe Facebook dienst is in oktober gelanceerd in de Verenigde Staten en wordt momenteel uitgerold over Italië, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Spanje. Aan de website Drapers.com, zegt Simon Forster van Debenhams dat de nieuwe applicatie de ultieme tool is voor sociale shoppers. Hij voorspelt een stormloop aan klanten.

Om de applicatie in te luiden, kondigt Benetton op haar Facebookpagina aan de hele maand februari per smartphone check-in twee euro te doneren aan organisaties die zich inzetten voor jonge mensen in arme wijken in Nairobi.

Afgelopen week bleek al, uit onderzoek van eDigitalResearch, dat Facebook onder modebedrijven de populairste social media site is, om contact te leggen met online klanten. De Britse webshop Asos lanceerde onlangs een Europese Facebook store.

Asos
Benetton
Debenhams
Facebook