• Home
  • V1
  • Columns
  • Minder Chinese bezoekers Who's Next

Minder Chinese bezoekers Who's Next

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Franse modevakbeurs Who's Next die van 25 t/m 28 januari plaatsvond in Parijs heeft in totaal 58.232 bezoekers getrokken.

Dat heeft de organisatie van de grootste modebeurs van Frankrijk donderdag bekend gemaakt. Who's Next trekt vooral bezoekers uit eigen land; 64 procent van de belangstellenden was afkomstig uit Frankrijk. Na Frankrijk is de beurs populair bij retailers afkomstig uit Italië (+4 procent), België (+ 11 procent) en Spanje (+10 procent). Who's Next meldt verder een opvallende daling van het aantal bezoekers uit Groot-Brittannië (-20 procent) en Turkije (-15 procent).

Het aantal bezoekers uit Azië is eveneens afgenomen met 18 procent. Er kwamen fors minder Chinezen naar Parijs (-32 procent) en ook het aantal modeprofessionals uit Japan (-18 procent) en Korea (- 17 procent) nam af. Vermeldenswaard is nog de stijging van 40 procent van het aantal bezoekers uit Brazilië naar een totaal van 102 mensen.

Ondanks de afname uit een aantal landen is het totaal aantal bezoekers van de beurs op peil gebleven, Who's Next noteerde een stijging van 1 procent. De beursorganisatie meldt dat alle relevante internationale retailers aanwezig waren zoals United Arrows, Baycrews en Aquagirl uit Japan; Harvey Nichols en P-Plus uit Hongkong; Luminance uit Zuid-Afrika en Rail, Biffi Boutique en Tessabit uit Italië.

Who's Next
who's next paris