Luxe blijkt nog erg in trek: Amerikaans modelabel Michael Kors zag

de winst in het eerste kwartaal van 2013 bijna verdrievoudigen terwijl de omzet met 71,1 procent steeg. Over de drie maanden tot 30 juni bedroeg de winst 68,6 miljoen dollar (55,6 miljoen euro), vergeleken met 18,9 miljoen dollar over dezelfde periode vorig jaar. De omzet bedroeg 397,4 miljoen dollar (322,4 miljoen euro).

Volgens het bedrijf is de netto retailomzet met 76 procent gestegen naar 215 miljoen dollar (174,4 miljoen euro) dankzij een omzetstijging van 37,3 procent in winkels die langer dan een jaar open waren en de opening van 76 nieuwe filialen gedurende het afgelopen jaar. De omzet uit groothandelsactiviteiten nam met 66 procent toe naar 182,4 miljoen dollar (148 miljoen euro).

"Het Michael Kors merk zit behoorlijk in de lift, dat blijkt uit onze resultaten. Daaruit blijkt ook dat we onze belangrijkste groei strategieën blijven uitvoeren. De luxe ontwerpen van Michael Kors worden mondiaal goed ontvangen door onze klanten," aldus Michael Kors topman John Idol.

Volgens Idol groeide de omzet uit licenties met 61 procent dankzij de succesvolle verkoop van Michael Kors horloges.

Het bedrijf maakt voor het tweede kwartaal een winstprognose van tussen de 33 en 35 cent (27 en 29 eurocent) per aandeel op een omzet van 490 tot 500 miljoen dollar (zo'n 400 miljoen euro). Over fiscaal 2013 verwacht Michael Kors een totaalomzet van 1,8 tot 1,9 miljard dollar ( zo'n 1,5 miljard euro).

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN