Meer verlies voor Aéropostale
bezig met laden...
Aéropostale Inc waarschuwt dat het verlies over het tweede kwartaal van boekjaar 2014-2015 hoger zal uitvallen dan
verwacht. De Amerikaanse tienerketen, die casual kleding en accessoires verkoopt in shoppingmalls, kampt al tijden met zware concurrentie van fast fashion merken als H&M, Forever 21 en Zara.Ook gaat het bergafwaarts met de bezoekersaantallen in de shoppingmalls waar Aéropostale winkels zijn gevestigd. Het verlies liep daardoor in het eerste kwartaal op tot 76,8 miljoen dollar (56,4 miljoen euro). Ter vergelijking: over dezelfde periode vorig jaar rapporteerde het bedrijf nog een verlies van 12,2 miljoen dollar (8,96 miljoen euro). De vergelijkbare omzet – de online omzet meegerekend – nam 13 procent af.
Inmiddels daalt de omzet van het modebedrijf al zeven kwartalen op rij. In de afgelopen twaalf maanden verloor het merk daardoor driekwart van zijn marktwaarde. Na de bekendmaking van de kwartaalcijfers kelderde de aandelenkoers van Aéropostale 18 procent.
Om uit te rode cijfers te komen, sloot Aéropostale afgelopen kwartaal al 18 winkels. In de loop van 2014 gaat het bedrijf 100 banen schrappen en nog eens 125 winkels sluiten.