• Home
  • V1
  • Columns
  • Meer bezoekers Munich Fabric Start

Meer bezoekers Munich Fabric Start

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Zo'n 17.700 bezoekers zijn op de Duitse stoffenbeurs Munich Fabric Start afgekomen, 7 procent

meer dan vorig jaar. Daarvan kwam één derde uit het buitenland. Op de beurs stonden meer dan achthonderd exposanten. De organisatie noemt het vernieuwde concept van Blue Zone, daarmee een geslaagde verandering.

In januari dit jaar werd bekend dat een aantal exposanten in Blue Zone, de aparte beurs voor denimfabrikanten van Munich Fabric Start, stoffen zou tonen van het aanbod voor over twee jaar. Hiermee wordt ingehaakt op de groeiende vraag vanuit de denim- en sporstwear industrie, zo liet de organisatie weten.

De organisatie van Munich Fabric Start geeft aan dat het een goede keuze is geweest. Ook bij de vorige editie, in februari, groeide het aantal bezoekers namelijk. Toen met 8 procent. Het totaal aantal geregistreerde bezoekers kwam toen uit op 16.900.

In een persbericht zegt Jacqueline Sefranek van het Duitse merk Mustang: "Het is de juiste plaats en het juiste moment. Met dit schema kunnen leveranciers ons nog steeds goede ideeën geven over de collecties.

Om labels tegemoet te komen die bijvoorbeeld biologische stoffen willen gebruiken, richtte de beurs een duurzaam modeplein in, 'Eco Village'. Veel inkopers zijn volgens de organisatie van de beurs, vanwege de stijgende prijzen, op zoek naar alternatieven voor katoen, linnen, hennep en wol. Populair was daarbij vooral bamboe, milk fibre, viscose en brandnetel.
Munich Fabric Start
MunichFabricStart