De collectie van McQ, de tweede lijn van modehuis Alexander McQueen, wordt breder,

meer sprekend en betaalbaarder. Dat zegt CEO Jonathan Akeroyd. Het label wordt nu door het moederbedrijf zelf ontworpen en geproduceerd. De licentie met het Italiaanse Sinv SpA die het label hiervoor op de markt bracht, is afgelopen. De eerste pre-fall collectie voor najaar 2011 wordt deze week in de showrooms getoond. Het bedrijf Alexander McQueen, dat deel uitmaakt van de Gucci Group, verwacht dat het omzetaandeel van McQ flink zal kunnen groeien. Momenteel wordt 20 procent van de totaalomzet van het bedrijf door McQ gegenereerd. Akeroyd denkt dat dat percentage over twee jaar zal zijn gestegen tot 35 procent.

De winkelverkoopprijzen zijn ongeveer 25 procent lager dan voorheen. Jeans beginnen bij 175 euro, jurken bij 200 euro, jasje vanaf 300 euro en T-shirts vanaf 70 euro. McQ heeft nu ongeveer 350 verkooppunten vooral in Groot Brittannië, Italië, Rusland en Azië. Er zijn vijf shop-in-shops een drietal franchise boutiques. Voor uitbreiding is de blik onder meer op de Verenigde Staten gericht. Volgend jaar zal een MCQ-webshop worden gelanceerd.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN