• Home
  • V1
  • Columns
  • Mais il est où le soleil ? Herfst Winter 2010 - 2011

Mais il est où le soleil ? Herfst Winter 2010 - 2011

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Columns

Het Belgische pret-à-portermerk voor dames begint 2010 op een positieve noot. Dankzij de sterke groei in Noord-Europa en de constante toename van de verdeelpunten van het merk, telt het bedrijf inmiddels bijna duizend verkooppunten. Het pragmatische management van Laurence Everard in combinatie met de heel persoonlijke stijl van Val Pollet dragen bij tot de magie van dit merk dat kan rekenen op veel sympathie en een uitzonderlijke klantentrouw.

De wintercollectie 10/11
Elke collectie van Mais il est où le soleil ? staat in het teken van emotie, overtuiging en eerlijkheid. Deze keer worden die kernwaarden vertolkt door beelden van vrije paarden tegen een landelijke achtergrond in aquareltinten, die voor een scherp contrast zorgen met de kilte van de hedendaagse stad. Over deze droomwereld heerst een punkprinses zonder complexen. Zij houdt van kostbare voorwerpen en moderne kunst. Zij lacht met de excentrieke vondsten van de Brit Tim Walker, de fotograaf die bedden in bomen hangt en mensen op hun hoofd laat wandelen.

Deze winter brengt de collectie vier exclusieve tekeningen van madeliefjes, boeketten, pluimen en spiralen die met lichte trekken geschetst worden en die verwerkt worden in het kleurenpalet van vijf verschillende werelden. Vertrekkend van een zwart / wit basis zonder toegevingen evolueren de kleuren geleidelijk aan van intense tinten tot wazige, bijna transparante kleuren. Aardtinten, chocolade, kastanje en mosterdkleuren lichten op met gouden flikkeringen. Kobalt, lei en pistache spelen met minerale groentinten. Bosbeskleur van een ongelooflijke intensiteit speelt met blauwbes en mauve en flirt uiteindelijk met het roosachtige beige van de huidskleur. Bordeaux en pruimtinten worden helder als theeroos en garnaal.

Om de merkidentiteit te ondersteunen, fotografeerde jong Belgisch talent Nicolas Pirson de Noordzee, haar oubollige hotelkamers, straatstenen blinkend in de regen, de legendarische Brusselse Grote Markt en Brussels by night. Zijn vijf foto’s worden afgebeeld op geplooide voile die flirt met jersey en breiwerk.

Hoewel de strakke lijnen die soms verwijzen naar een korset eenvoudiger worden, blijven zij altijd heel vrouwelijk. Ze spelen met een kraag met baleinen of sculpturale effecten, met mengelingen van tricot en satijn of van borduursel met wollen draden. Jabots versieren katoenen hemdblousen met parelvormige knopen. Volants onderlijnen de rand van een smalle rok of worden verwijderbare manchetten. De tunieken vloeien over leggings ; de gebreide vestjes gingen even afkijken bij de jongens. De bolero’s met soufflé-effect worden gedragen op met de hand gebreide getailleerde jasjes. Enkele loungejassen, onderjurken van tule gemonteerd op een tafzijden gordel (beschikbaar in 10 kleuren) en topjes van mohair geven de winter een lingerielook. Maar het zwarte leder en kastanjekleurige kalfsfluweel van enkele rockstukken laten deze gewild retro - futuristische collectie op een heel eigen manier zinderen.

Losse short, harembroek, aansluitende pantalon, jodhpur, marinebroek of gavroche… dankzij de techniek van een pantalonspecialist werd een opmerkelijke collectie gerealiseerd die elk silhouet en elke morfologie tot hun recht laat komen.

Een aantal accessoires zorgen voor een vrolijke afwerking en laten eigen interpretaties toe. Grote bloemen kunnen op de kraag van een vest gespeld worden of dienen om de sleep van een jurk in te korten. Halssnoeren en veren verwijzen naar zilverreigers. De tasjes in de stijl van apenhaar en zijde, komen recht uit de eighties. En dan zijn er de bretellen en gordels, al dan niet elastisch, voor smokings of in gelakte versies. Armbanden, gladde ringen en sierkettingen van hars zorgen voor een finishing touch. De tassen werden gemaakt door een Indische NGO en zien eruit als kleine valiesjes van legerdekens, bedrukt met de grafische elementen van de collectie en uitgevoerd in wasdoek.

Informatie verkooppunten
België: 02 526 84 70
info@ousoleil.com
www.ousoleil.com

Persagentschap België
top secret communication
Louis Bertrandlaan 125
1030 Brussel
T. +32 (0)2 244 93 28
F. +32 (0)2 241 56 89
margo.van.raemdonck@top-secret.be
www.top-secret.be

Mais il est où le soleil ?