LVMH heeft een minderheidsaandeel genomen in het jonge

Franse merk Maxime Simoens. De acquisitie is de eerste in vier jaar voor het Franse modeconcern. Dat meldt WWD.

Als onderdeel van de deal zal Sidney Toledano, CEO van dochtermerk Christian Dior, de 28-jarige ontwerper en zijn 10-koppige team gaan begeleiden. Met de investering hoopt LVMH naar eigen zeggen 'bij te dragen aan de ontwikkeling van deze jonge, getalenteerde ontwerper’.

De laatste acquisitie van LVMH was in 2009, toen het modeconcern een minderheidsaandeel nam in Edun, het duurzame merk van U2-zanger Bono en zijn vrouw Ali Hewson. De deal komt een maand nadat concurrent PPR de overname van het jonge Britse merk Christopher Kane bekend maakte.

Maxime Simoens, die bekend staat om zijn moderne en grafische handschrift, richtte na ervaring op te hebben gedaan bij Elie Saab, Jean-Paul Gaultier, Christian Dior en Balenciaga in 2009 zijn eigen label op. Inmiddels heeft hij 20 verkooppunten wereldwijd.

De ontwerper ziet de samenwerking als een nieuwe start. “Deze samenwerking biedt mij en mijn team de mogelijkheid om mijn creatieve visie internationaal te ontwikkelen,” aldus de ontwerper in een verklaring.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN