• Home
  • V1
  • Columns
  • Luxottica boekt recordomzet in 2012

Luxottica boekt recordomzet in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Italiaanse luxe brillenmaker Luxottica, eigenaar van merken als Oakley

en Ray-Ban, heeft in 2012 een recordjaar gehad met een omzet van 7,09 miljard euro, een stijging van 13,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Vraag naar luxe monturen bleef zowel in ontwikkelde- als ontwikkelingsmarkten groot. In Noord Amerika en Europa steeg de omzet met respectievelijk 6 procent en 4 procent, terwijl in ontwikkelingsmarkten de omzet met 26 procent groeide.

Volgens het bedrijf hebben investeringen in nieuwe merken - waaronder de overname van de Franse Alain Mikli - warenhuizen en e-commerce bijgedragen aan het goede resultaat. "We hebben uitstekende groeikansen omdat we in een jonge industrie werken en de gelegenheid hebben de penetratie van onze producten in internationale markten te verhogen," zegt topman Andrea Guerra. Volgens hem belooft 2013 ook een goed jaar te worden, met name dankzij de mondiale vergrijzing en de groeiende vraag naar luxe brillen in ontwikkelingsmarkten.

In het vierde kwartaal steeg de omzet met 8,2 procent naar 1,63 miljard euro. Met het effect van wisselkoersen meegerekend steeg de omzet met 5,1 procent.
Luxottica