• Home
  • V1
  • Columns
  • Luxemerken doen te weinig online

Luxemerken doen te weinig online

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Luxemerken zijn te weinig aanwezig op internet. Uit een onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester blijkt dat wereldwijd

niet meer dan één op de drie luxemerken online te vinden is. Volgens het onderzoeksbureau is dit een gemiste kans omdat acht op de tien consumenten die iets meer te besteden hebben, dagelijks internet gebruiken om actief te zoeken naar informatie en regelmatig luxegoederen en diensten online bestellen.

Verder stelt het onderzoek dat luxemerken moeten stoppen te proberen van online shoppen een winkelervaring te maken. In plaats daarvan moet online shoppen een manier zijn om klanten te helpen tijd te besparen door goede informatie te geven en online producten en diensten aan te bieden. Fabrikanten van luxe merken die het volgens het onderzoek goed doen zijn LVMH, Orient-Express, de webwinkel Net-a-Porter en de huwelijkssite Wrapit. Het onderzoek is gebaseerd op 178 luxe merken uit Europa, Azië en de Verenigde Staten.

Luxe
Online