Kasjmierspecialist Loro Piana boekte in 2013 een winstdaling van 15,8 procent, ondanks een omzetstijging van 4,7 procent naar

483,6 miljoen euro. Reden hiervoor is met name de daling van de omzetvolume van de stoffen en garendivisie met van het bedrijf.

De luxedivisie groeide met 14 procent, dankzij de verkoop aan derden en de dochterondernemingen van LVMH, dat vorig jaar een meerderheidsbelang van 80 procent nam in Loro Piana. De omzet binnen de interieurdivisie steeg ondertussen met 11,5 procent.

Deze resultaten geven echter niet het complete plaatje weer. Loro Piana heeft zijn geconsolideerde resultaten 2013 nog niet bekend gemaakt aan de groep, aldus Mf.

In 2012 boekte het merk een omzet van 626 miljoen euro, een stijging van 13,9 procent ten opzichte van 2011. De winst steeg met 11,9 procent naar 6,7 miljoen euro.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN