• Home
  • V1
  • Columns
  • Liz Claiborne: lichte winststijging in Q3

Liz Claiborne: lichte winststijging in Q3

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Amerikaanse modebedrijf Liz Claiborne Inc. heeft in het

derde kwartaal van 2011 weer winst gemaakt. De inkomsten uit doorlopende activiteiten in de afgelopen drie maanden bedragen 2 miljoen dollar (1,5 miljoen euro) ten opzichte van verlies van 42 miljoen dollar (30,8 miljoen euro) in de vergelijkbare periode in 2010. Maar de omzet nam met 31 miljoen dollar af ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 389 miljoen dollar (285,3 miljoen euro), een daling van 9,1 procent.

Het concern kondigde in oktober aan dat het na Mexx ook sieradenmerk Monet en het eigen damesmodelabel Liz Claiborne - met daarin Liz Claiborne, Claiborne, Liz, Liz & Co., Concepts by Claiborne, LC, Elizabeth, LizGolf, LizSport, Liz Claiborne New York (LCNY) en Lizwear – had verkocht aan J.C. Penney Company voor een bedrag van 288 miljoen dollar (ongeveer 210 miljoen euro). Exclusief het effect van de verkoop van deze modelabels daalde de omzet in het derde kwartaal van 2011 met 9 miljoen dollar (6,6 miljoen euro). De omzet van Lucky Brand en Kate Spade stegen respectievelijk met 23 en 54 procent, maar de omzet van Juicy Couture daalde met 13 procent.

Maar de lichte winststijging in het derde kwartaal heeft Liz Claiborne nog niet uit de rode cijfers gehaald. Over de eerste negen maanden van 2011 rapporteerde het bedrijf een verlies van 108 miljoen dollar (79,2 miljoen euro) ten opzichte van 115 miljoen dollar (84,4 miljoen euro) verlies in dezelfde periode vorig jaar. De omzet in de eerste negen maanden van 2011 kwam uit op 1,1 miljard dollar (818,6 miljoen euro), een daling van 7,6 procent ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2010. Exclusief de impact van de omzetvermindering door de merken die het bedrijf heeft afgestoten, steeg de omzet de eerste negen maanden van 2011 met 34 miljoen dollar (24,9 miljoen euro), een stijging van 2,8 procent.

William L. McComb, CEO van Liz Claiborne Inc, liet in een persbericht weten dat het bedrijf optimistisch is over zijn drie merken. “Sinds onze verkoopaankondiging half oktober hebben we met succes Mexx, Liz Claiborne, Monet, Dana Buchman en Kensie transacties voltooid. We zijn nu een meer efficiënt, dynamisch, merk- en retailgeoriënteerd bedrijf en we gaan ons richten op het bouwen en de groei van onze drie internationale lifestylemerken: Juicy Couture, Lucky Brand en Kate Spade. Juicy Couture heeft met een daling van 13 procent onder onze verwachtingen gepresenteerd, maar we blijven enthousiast over de te verwachten groei op basis van nieuwe producten die in het eerste kwartaal van 2012 gelanceerd worden.”

Juicy Couture
Kate Spade
Liz CLaiborne
Lucky Brand