• Home
  • V1
  • Columns
  • Les Hommes sluit deal met Japanse Itochu

Les Hommes sluit deal met Japanse Itochu

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het modelabel Les Hommes heeft een overeenkomst getekend met het Japanse Itochu.

Het mannenmerk zal in het voorjaar 2015 de Japanse markt betreden.

Itochu’s dochteronderneming Sept Huit Corporation zal de distributie in Japan op zich nemen, met een focus op verkooppunten in warenhuizen, boetieks en speciaalzaken. De doelstelling is om een omzet van 800 miljoen yen in drie jaar te behalen voor beide merklijnen, dat komt neer op 5,8 miljoen euro. De deal is gesloten voor beide lijnen van het merk, zowel Les Hommes als de casual lijn Les Hommes Urban, die in 2013 gelanceerd werd.

Het Belgische modelabel is momenteel verkrijgbaar in 150 boetieks wereldwijd en opende in juni van dit jaar een eigen boetiek in Milaan. Er waren al flagship stores van Les Hommes in Antwerpen en Brussel. Ontwerpers Bart Vandebosch en Tom Notte lieten al weten dat de doelstelling is om in 2017 twintig winkels in Azië te hebben. Begin 2015 staat de opening van hun winkel in Shanghai gepland.

In 2011 kreeg het label een nieuwe investeerder, het Belgische fonds Palmyra Marques. Hierdoor werden het hoofdkantoor en de studio naar Italië verplaatst, waar de klassieke lijn van het merk wordt vervaardigd. Les Hommes werd in 2004 opgericht door ontwerpers Bart Vandebosch en Tom Notte, die samen aan de Antwerpse modeacademie studeerden.

Azie
ituchu
Japan
LES HOMMES
sept huit corporation