De Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland (Voka) wil creatieve, startende ondernemers in de

mode- of designsector helpen met de zakelijke kant van een bedrijf. Antwerpen wil, aldus de Voka, graag de creatieve hoofdstad van Europa zijn, maar het ontbreekt creatief talent regelmatig aan een minder sterk zakelijk inzicht. Daarom organiseert Voka vier sessies waar ervaren ondernemers en expert uit de sector vragen beantwoorden als: 'Hoe selecteer ik de juiste winkels om mijn ontwerpen te verkopen?', 'Hoe trek ik klanten aan naar mijn pop-up store?' en 'Hoe zorg ik voor een efficiënt stockbeheer voor mijn webwinkel?'

Projectcoördinator Innovatieve Retail, Kim Mampaey, zegt in een persbericht dat het doorgaans een hele opgave is een product te verkopen, omdat een eigen winkel voor veel startende creatievelingen geen vanzelfsprekendheid is. “Het eerste contact met de consument loopt dan ook vaak via een multimerkenwinkel. Maar ook een webwinkel of een pop-up store zijn goede alternatieven. Bij elke optie komt natuurlijk heel wat kijken.”

De sessies zijn onderdeel van het Voka-project 'Succesvol starten met ondernemen', dat wordt gesteund door het Agentschap Ondernemen, het aanspreekpunt van de Vlaamse overheid voor ondernemers. Voka organiseerde op 28 maart al een inspiratiesessie met hetzelfde onderwerp. Flanders Fashion Institute organiseert in dit kader op 1 april een informatiebijeenkomst over het openen van een webshop.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN