Consumenten hebben afgelopen zaterdag vrijwel evenveel

kerstinkopen gedaan als vorig jaar op de zaterdag voor kerstmis, dat meldt Mode Unie. Er werd voor 1 procent minder uitgeven dan in 2012. De kledingbranche doet het echter minder goed. Dit komt vooral doordat consumenten wat kleding betreft wachten op de uitverkoop in januari. Bovendien kopen Belgen tegenwoordig minder feestkleding dan vroeger.

Een goed resultaat wat betreft de kerstinkopen in het algemeen, aldus Mode Unie. Daar komt nog bij, dat er dit jaar een extra dag is om kerstinkopen te doen ten opzichte van vorig jaar. Unizo Winkelraad verwacht dat consumenten ook op maandag en dinsdag voor kerst nog flink zullen winkelen. Consumenten hebben dit keer gewacht tot het laatste moment om hun kerstinkopen te doen. Volgens Mode Unie past dit alles in de trend om feestdagen thuis door te brengen.

De opkomst was vooral hoog in de bekende winkelstraten, in kleinere steden bleef het rustiger. De winkels in elektro, boeken, decoratie en voeding, die traditionele kerstcadeau's verkopen, doen het beter dan de kledingbranche.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN