• Home
  • V1
  • Columns
  • Kering neemt minderheidsbelang in Altuzarra

Kering neemt minderheidsbelang in Altuzarra

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het luxeconglomeraat Kering, voorheen bekend als PPR, heeft

een minderheidsbelang genomen in het razend populaire Amerikaanse modemerk Altuzarra. Hoe groot het aandeel van Kering is, is niet bekend, maar duidelijk is wel dat ontwerper Joseph Altuzarra de touwtjes in handen houdt. Dat meldt WWD.

"Door een jonge Frans-Amerikaanse ontwerper te steunen bij de ontwikkeling van zijn merk, vervult Kering zijn missie om nieuw creatief talent de mogelijkheid te geven om te groeien," zegt Alexis Babeau, algemeen directeur van Kering's luxedivisie. "Kering neemt een minderheidsbelang in het Altuzarra merk, wat inhoudt dat het bedrijf onafhankelijk en in handen blijft van Joseph Altuzarra en zijn familie. Hoewel het niet volledig geïntegreerd wordt in Kering's luxedivisie, zal Altuzarra zonodig gebruik kunnen maken van Kering's ervaring en expertise."

Altuzarra is van plan om accessoires te lanceren, en vooral hierbij zijn de financiële steun en de expertise van Kering van groot belang, aldus de ontwerper in een interview met WWD. Kering's ervaring met grote merken zoals Gucci en Bottega Veneta waren van doorslaggevend belang voor de jonge ontwerper, die in New York gevestigd is en tot op heden zijn luxe merk heeft opgezet met familiegeld. De uitbreiding met een nieuwe productgroep - accessoires - is een prioriteit voor Altuzarra, die daar nog geen ervaring mee heeft.

Altuzarra heeft momenteel slechts acht werknemers en levert mondiaal aan 50 online en fysieke winkels. Hoewel hij niet bekend wilde maken wat voor omzet het bedrijf draait, zei Altuzarra wel dat het onder de tien miljoen dollar is.
Altuzarra
Kering