• Home
  • V1
  • Columns
  • Jam noteert groei

Jam noteert groei

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De afgelopen editie van denimvakbeurs Jam in Keulen is met ongeveer dertig procent gegroeid. De groei betreft zowel het aantal

exposanten als het aantal bezoekers, zo heeft de organisatie laten weten. Jam beleefde van 30 januari tot 1 februari jl. zijn vierde editie en wist maar liefst 10.400 geïnteresseerden te trekken. Dat zijn er fors meer dan de 7200 bezoekers die de beurs afgelopen zomer mocht begroeten. Jam telde deze editie 370 exposanten, tegen 250 in juli 2008.

Volgens Marketing en Sales Manager Günther Sommer heeft het bericht over de terugkeer van modevakbeurs Bread & Butter, dat ook een sterke basis in jeansmerken heeft, naar Berlijn voor onrust gezorgd onder exposanten en bezoekers van Jam. "Maar" zegt hij, "wij zijn een echte orderbeurs voor het middensegment en daardoor geen directe concurrent van de beurzen in Berlijn" (daar vindt ook de vakbeurs Premium plaats, red.).

Volgens organisator Sebastian Klinder is de uitbreiding van twee naar drie beursdagen goed geweest. "De beurs was een succes. Op de derde dag, zondag, was de bezoekersfrequentie zelfs hoger dan de twee dagen ervoor." De volgende editie van Jam, de vijfde wordt dat, zal in juli plaatsvinden, wanneer precies wordt binnenkort bekendgemaakt.

JAM
Jam Cologne
Jeans Affair Munich