• Home
  • V1
  • Columns
  • Interselection: One stop shop voor mode musthaves

Interselection: One stop shop voor mode musthaves

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Op 5, 6 en 7 april shoppen de grote inkopers van Frankrijk en

andere landen weer bij Interselection. Meer dan 200 fabrikanten uit onder andere India, Turkije, Spanje en België presenteren hun vrouwen-, mannen- en kindercollecties onder private label of eigen merk. Interselection is de enige modebeurs in de ons omringende landen die tegemoet komt aan de behoefte aan snelle updates van de collecties in (Nederlandse) winkels.

Interselection wordt door de Franse pers geroemd als de shopping mall voor de snelle mode. Exposanten zijn fabrikanten die vlot reageren op modetrends en tegen een goede prijs-kwaliteit verhouding kunnen leveren. De beurs is met name bekend om de grote dichtheid van Franse warenhuis-inkopers onder de bezoekers. Tijdens de laatste editie gespot: Le Bon Marche, Cache-Cache, Leclerc, Monoprix, Morgan en het Spaanse Berschka.

Fast Fashion is in West-Europa de trend. Collecties volgen elkaar steeds sneller op. Volgens het IFM, Institut Francais de la Mode, krijgt ‘ultra-short term’ een steeds groter aandeel in de totale mode-verkopen (30%) en is een nog groter deel voor updates (70%). De gemiddelde consument kiest vaker voor snel en goedkoop. Interselection speelt daar als geen ander op in. ‘Up the Volume’ is het motto. Met een nieuw ‘window shopping’ concept is de beurs een aanrader voor de groten der modeinkopers en –fabrikanten.

Interselection vindt plaats in Parijs, Porter de Versailles, hal 2 van 5 tot en met 7 april. De Nederlandse vertegenwoordiger van Interselection is ‘Wave-Up’. Wave-Up begeleidt bezoekers en exposanten in de aanloop naar de beurs. 

Inschrijven: download pdf

Meer informatie? www.waveupfashionfairs.wordpress.com.

Meer informatie over Interselection: www.interselection.net

Interselection