Afgelopen week heeft de Hunkemöller-winkel op de Antwerpse Meir de Comeos Mercuriusprijs gewonnen voor het beste winkelconcept van

het jaar. De tweede prijs ging naar de Delhaize in Wezembeek-Oppem en de ecologische winkel van Lidl in Elesene won de derde prijs.

Volgens de jury gaat de Hunkemöller in Antwerpen een stap verder dan de andere genomineerden op het vlak winkelervaring. De winkel zou de klant 'een perfecte beleving' bezorgen door middel van advies aan de kassa en de slogan 'sexy comes in all shapes' op het kaartje met de persoonlijke maten van de klant. De jury bestond uit de experts; Gino van Ossel, Claude Boffa, Nathalie Bekx, Anne-Françoise Piette, voorzitter Aline Julià en retailmanagement studente Jozefien Jorissen van de Hogeschool Gent. Zij hadden eerder een lijst van tien genomineerden samengesteld en maakte na een bezoek van mysteryshoppers de winnaars bekend.

"We willen een jong en hip merk zijn, en niet langer het discount-gevoel uitstralen waar je vooral veel spullen vond, die dan ook nog eens goedkoop waren. We blijven natuurlijk niet duur, maar we merken dat we elementen van de flagshipstore in alle winkels kunnen introduceren. En die aanpak loont," aldus retailmanager en visual merchandising manager Britta Hall in.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN