De beroemde tassen en klassieke mode van Hermès hebben het

bedrijf geen windeieren gelegd. Het Franse modehuis heeft in het derde kwartaal een omzetstijging van 15, 7 procent gerealiseerd. De omzet voor de drie maanden tot 30 september bedroeg 848,6 miljoen euro, vergeleken met een omzet van 683,2 miljoen euro gedurende dezelfde periode vorig jaar. Hiermee overtreft het bedrijf de verwachtingen van analisten, die een omzet van 813,5 miljoen euro hadden voorspeld.

Volgens Hermès kan de geconsolideerde jaaromzet dit jaar met ruim 13 procent toenemen. Dat is één procent hoger dan het bedrijf in augustus voorspelde en drie procent hoger dan het aanvankelijk verwachtte.

De groei nam af in het tweede kwartaal als gevolg van het moeizame economische klimaat in Europa en politieke veranderingen in China, maar herstelde zich het afgelopen kwartaal dankzij de aanhoudende vraag naar luxe tassen en kleding.

De omzet in de Azië-Stille Oceaan regio - Japan niet meegerekend - steeg met 21,9 procent. Het gebied vertegenwoordigt 32 procent van de totaalomzet. Thuismarkt Frankrijk deed het ook goed met een omzetstijging van 18,8 procent. Het sterke resultaat is mede te danken aan het grote aantal toeristen die in Europa nog veel geld uitgeven aan luxe artikelen, aldus het bedrijf.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN