Bijna de helft van alle mannenkleding wordt door vrouwen aangeschaft. Dat is een van de uitkomsten van het onderzoek naar herenmode door 

GfK Panel Services. Twee van de drie mannen nemen hun partner mee als ze gaan winkelen.

Het onderzoek is gebaseerd op antwoorden van heren in het ‘GfK ConsumerJury panel' waaraan vijfduizend leden deelnamen. GfK wijst erop dat de dames vooral de goedkopere herenkledingstukken kopen. De duurdere stukken koopt de man zelf. Die verschillen van de cijfers in ‘stuks': ‘slechts' 32 procent van de totale uitgaven aan mannenkleding komt uit de damesportemonnees.

Van de heren met een ‘klassieke' kledingstijl (vaak vijftigplusser, draagt jeansmaat 40 en groter) winkelt 80 procent met de echtgenote. Het meest zelfstandig zijn de heren die er een ‘street' kledingstijl op nahouden. Slechts 36 procent van deze 12 tot 29 jarigen met jeansmaat 32 en kleiner shoppen met partner, mogelijk als gevolg van het ontbreken van een partner.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN