Twee jaar geleden kocht winkelketen Hennes & Mauritz al 60

procent van het Zweedse modeconcern Fabric Scandinavien AB. Nu is ook de overige 40 procent van het bedrijf, met winkelketens als Weekday en Monki, van H&M. Fabric Scandinavien zal volledig worden opgenomen in de H&M Group, maar de merken zullen afzonderlijk worden geëxploiteerd.

Voor de resterende 40 procent van de aandelen betaalde H&M 8 miljoen Zweedse kronen aan Adam Friberg, Lars Karlsson, Örjan Andersson en Linda Friberg, oprichters van Fabric Scandinavien AB. Het totale bedrag dat de modeketen neerlegde voor de overname van het Zweedse concern, komt daarmee op 552 kronen.

In maart 2008 kocht H&M al 60 procent van het modebedrijf Fabric Scandinavien AB. Er werd toen vastgelegd dat H&M de resterende 40 procent binnen drie tot vijf jaar zou overnemen. Twee jaar geleden meldde toenmalig CEO Rolf Eriksen dat de twee bedrijven door de samenwerking vooral hun groei kunnen versnellen. H&M zou volgens hem ook profiteren van de denim-kennis die het met de overname in huis heeft gehaald.

Sinds Hennes & Mauritz 60 procent van Fabric Scandinavien had overgenomen, is het bedrijf van 20 winkels gegroeid naar 66. De ketens Weekday en Monki van Fabric Scandinavien, hebben nu winkels in 7 landen. H&M is van plan verder uit te breiden met de ketens. “We hebben veel vertrouwen in de concepten,” laat het bedrijf weten in een persbericht. Naast de ketens Weekday, met unisex vrijetijdskleding, en Monki met modieuze dameskleding, is H&M nu ook eigenaar van Cheap Monday, een betaalbaar deminmerk.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN