Het Britse warenhuis John Lewis gaat gratis internet verstrekken in zijn vestigingen.

Door consumenten de mogelijkheid te bieden om in het pand op internet te gaan, wil de retailer zijn multi-channel strategie versterken. Dat meldt Retailnews.

“Onze klanten zijn mobiel en willen overal contact hebben met internet”, aldus het bedrijf in een verklaring. “Als winkel moet je daarop inspelen. Klanten krijgen nu gemakkelijk toegang tot online informatie over producten.”

Volgens de warenhuisketen gaat meer dan zestien procent van zijn klanten online op zoek naar producten voordat ze een winkel bezoeken. Met de gratis WiFi-verbinding in het warenhuis kunnen consumenten ook tijdens het winkelen productinformatie en beoordelingen opzoeken. Het personeel van John Lewis heeft een speciale training gekregen om klanten tijdens het winkelen te kunnen helpen met deze online research.

De online activiteit van John Lewis heeft goed uitgepakt voor het bedrijf. “We hebben online grote voortuitgang geboekt. Het online winstaandeel ligt nu op twintig procent”, aldus de keten. Het bedrijf heeft naast Engeland ook webwinkels in België, Nederland, Griekenland en Portugal. Online fillialen van John Lewis voor zijn Australische en Amerikaanse klanten staan op de planning.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN