• Home
  • V1
  • Columns
  • Goed Q4 Limited Brands

Goed Q4 Limited Brands

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Limited Brands Inc. –het moederbedrijf van onder meer Victoria’s Secret en La Senza- rapporteerde

een indrukwekkende winstgroei over het vierde kwartaal, dat eindigde op 30 januari. Over februari verwacht het bedrijf eveneens een hogere omzet.

De omzet steeg met 2,4 procent tot 3,06 miljard dollar. De verkoop in hetzelfde aantal winkels nam toe met 1 procent. De winst over het laatste kwartaal van 2009 steeg naar 356 miljoen dollar. Een jaar eerder behaalde het bedrijf in het vierde kwartaal een winst van ‘slechts’ 16,1 miljoen dollar.

Het hoge winstcijfer is het gevolg van kostenbestparende operaties en verschillende belastingmeevallers, waaronder een teruggaaf van 23,3 miljoen. De grootste meevaller was 215 miljoen omdat er geen goodwill hoefde te worden afgeschreven. Over het hele jaar nam de omzet met 4 procent af ten opzichte van het jaar ervoor. De netto omzet over het hele jaar kwam uit op 8,6 miljard; in 2008 was dat nog 9,04 miljard.

CEO Leslie Wexner zei in een persverklaring: " We hebben een goede vooruitgang geboekt, maar we erkennen dat er meer te doen is en we zullen de verbetering voortzetten.”

La Senza
Limited Brands
Victoria's Secret