• Home
  • V1
  • Columns
  • Gap Q2 winst beter dan verwacht

Gap Q2 winst beter dan verwacht

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Gap Inc lijkt succes te boeken met zijn herstructureringsplannen. De Amerikaanse modegroep

boekte in het tweede kwartaal een winststijging van maar liefst 25 procent naar 303 miljoen dollar (227 miljoen euro). Eerder deze maand maakte het bedrijf al bekend dat de omzet met 8 procent was gestegen naar 3,87 miljard dollar (2,9 miljard euro).

Als gevolg van het robuuste kwartaal heeft Gap de prognose voor het lopende boekjaar omhoog bijgesteld. Ook maakte het bekend dat het dividend dit jaar van 60 cent naar 80 cent wordt verhoogd.

Volgens topman Glenn Murphy is het positieve resultaat het gevolg van veranderingen die zijn doorgevoerd, zoals het sluiten van een groot aantal winkels, een duidelijk onderscheid tussen de Gap, Banana Republic en Old Navy merken, een grotere concentratie op de online activiteiten en grotere investeringen in international uitbreiding.

De grote uitdaging voor het bedrijf blijft het aantrekken van klanten, ofwel 'traffic' naar de fysieke winkels. Murphy onthulde in een conference call dat Gap wel weer gaat beginnen met adverteren op televisie. Toch denkt Murphy dat dit 'het nieuwe normaal is', dat klanten soms 'een winterslaapje doen' en zegt dat Gap hieraan gewend is en er rekening mee houdt.
Gap