• Home
  • V1
  • Columns
  • Fred Perry en Topshop sluiten deal

Fred Perry en Topshop sluiten deal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Het Britse modelabel Fred Perry heeft een overeenkomst getroffen met modeketen

Topshop in een juridisch geschil over inbreuk op zijn handelsmerk. De retailer moet Fred Perry een schadeclaim betalen wegens het gebruik van een lauwerkrans motief - het handelsmerk van Fred Perry - in een ontwerp.

Arcadia, het moederbedrijf van Topshop, heeft toegegeven dat zij het merkrecht van Fred Perry heeft overtreden door een kleine lauwerkrans te verwerken in een roze trui uit de wintercollectie van vorig jaar. Fred Perry vond dat het ontwerp meer dan een gelijkenis vertoonde met zijn iconische logo dat het merk al zestig jaar gebruikt en besloot actie te ondernemen tegen het bedrijf.

Als onderdeel van de overeenkomst moet Topshop het merk een onbekend bedrag betalen, bovenop de juridische kosten die het bedrijf heeft gemaakt. Ook mag de modeketen het product in de toekomst niet meer verkopen.

Fred Perry laat weten tevreden te zijn met de uitkomst van de deal. “Wij willen graag onze loyale klanten bedanken die deze zaak onder de aandacht hebben gebracht. Dit bevestigt dat wij actie zullen blijven voeren tegen andere merken die onze intellectuele eigendomsrechten overtreden en tegen hen die onze producten namaken,” aldus een woordvoerder van het merk.

Fred Perry werd eind 1940 opgericht door de gelijknamige drievoudig Wimbledon kampioen en de Oostenrijkse voetballer Tibby Wegner. De afgelopen jaren had het merk veel succes door samenwerkingen met Amy Winehouse, Bradley Wiggins en ontwerpers Raf Simons en Richard Nicoll. Het merk heeft 94 eigen winkels en verkooppunten in 50 landen.

Fred Perry
TOPSHOP