• Home
  • V1
  • Columns
  • Fast Retailing verhoogt Uniqlo prijzen in Japan

Fast Retailing verhoogt Uniqlo prijzen in Japan

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Als gevolg van hogere kosten en een zwakke yen heeft Fast Retailing besloten de

prijzen van fast fashion retailketen Uniqlo in Japan met ongeveer 5 procent te verhogen. Hiermee hoopt het Japanse modeconcern de winstmarges van de keten te herstellen.

Volgens Reuters was Fast Retailing in eerste instantie huiverig voor een prijsverhoging, omdat het vreesde daarmee de omzet negatief te beïnvloeden. Uniqlo staat tenslotte bekend om zijn zeer betaalbare mode, maar investeerders maakten zich zorgen om de dalende winst in thuisland Japan.

In april steeg de vergelijkbare omzet bij Uniqlo Japan echter met 3,3 procent en in mei met 4,1 procent ten opzichte van vorig jaar, dus bleken de zorgen van Fast Retailing ongegrond en werd de beslissing tot een prijsverhoging alsnog genomen. De hogere prijzen zullen vanaf de nieuwe najaars- en wintercollecties gelden.

Naast de zwakke yen en de toegenomen textielprijzen, kampt Uniqlo binnenkort ook met hogere arbeidskosten als het 16.000 nieuwe werknemers in Japan aanneemt. De operationele winstmarge van Uniqlo zal naar verwachting voor het vierde achtereenvolgende jaar dalen, van 21,4 procent in 2009-10 naar 13,7 procent in het lopende boekjaar, meldt Reuters. Moederbedrijf Fast Retailing verwacht dankzij grote uitbreiding in het buitenland, met name in Azië, echter wederom een record operationele winst.
Fast Retailing
Uniqlo