• Home
  • V1
  • Columns
  • 'Fashiolista moet dit jaar miljoenen omzetten'

'Fashiolista moet dit jaar miljoenen omzetten'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De van oorsprong Nederlandse modecommunity

Fashiolista.com gaat kantoren openen in New York en Istanbul. Ook willen de oprichters opnieuw een investeringssom ophalen, het liefst dit jaar.

De website is gestart door vier techneuten die eerder een vergelijkingssite voor elektronica hadden opgericht. In 2010 besloten zij zich op de modemarkt te storten. De bezoekers van Fashiolista.com hebben een profiel en kunnen inspiratie putten uit collecties die zijzelf en andere bezoekers samenstellen uit het aanbod van verschillende webshops. Momenteel zijn er zo’n 500.000 gebruikers, en is het bedrijf actief in 160 landen, zegt Joost Nauta, CEO en medeoprichter tegen Sprout.

Volgens Nauta moet de modewebsite het aankomende jaar enkele miljoenen gaan omzetten. Momenteel zou de omzet ‘nog niet erg aanzienlijk’ zijn. Hoe de ondernemers het precies gaan aanpakken wil Nauta nog niet kwijt. Vorig jaar kreeg het bedrijf een kapitaalinjectie van een half miljoen dollar van de Nederlandse ondernemers Marc Schröder en Michiel Muller en het investeringsfonds Atomico Ventures dat in Londen is gevestigd.

Momenteel is driekwart van de omzet afkomstig van commissies – de bezoekers worden doorverwezen naar webshops van andere modebedrijven als ze iets willen kopen. Een kwart van de inkomsten komt van banners en promotie-acties. Nauta: "Wat betreft promotie-acties hebben we een aantal mooie cases neergezet. Niet alleen voor een bekend merk als G-Star, maar ook voor Nelly. Die site staat inmiddels vast in onze top 5 webwinkels, met tientallen aankopen per dag, terwijl daarvoor de meeste mensen de winkel helemaal niet kenden."

Fashiolista
Fashiolista.com