• Home
  • V1
  • Columns
  • Fab.com schaft registratie deels af

Fab.com schaft registratie deels af

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Wie mode-items wil bekijken via de Amerikaanse shoppingcommunity Fab.com,

hoeft voortaan geen lid meer te zijn. Het bedrijf stapt af van het besloten karakter.

Fab.com - niet te verwarren met het Nederlandse modemerk Fab. of met het onlangs gelanceerde tijdschrift Fab - heeft momenteel 7 miljoen leden. Maar in de Verenigde Staten is de verplichte registratie al vervallen. In Europa moet de nieuwe regeling binnen een week rond zijn, schrijft Twinklemagazine.nl. Fab.com stapt niet helemaal af van de registratie, want wie daadwerkelijk een kledingstuk wil aanschaffen, heeft nog wel een account nodig.

Tot nu toe stonden shopping communities, of flash sales sites, juist bekend om hun besloten karakter. De leden ontvangen regelmatig een nieuwsbrief waarin a-merken met kortingen van 30 tot 70 procent worden aangeprezen. Alleen wie het geluk heeft iemand te kennen die lid is, kan binnen komen in de wereld met extreme koopjes. Het besloten karakter heeft een functie: het is voor merken een voordeel dat de aanbiedingen via zoekmachines als Google niet te vinden zijn.

De shopping community Fab.com werd in mei vorig jaar gelanceerd op de Nederlandse en Belgische markt. Volgens eigen zeggen is Fab.com het snelst groeiende e-commerce bedrijf ter wereld met een verwachte omzet van 130 miljoen dollar in 2012. Onder andere Aston Kutcher en Madonna's manager Guy Oseary investeren in de webwinkel. De Duitse internetondernemers Roman Kirsch, Sascha Weiler en Christian Tiessen zijn verantwoordelijk voor de Europese tak van het bedrijf, en hebben een kantoor in Berlijn.

Fab.com
shopping community