• Home
  • V1
  • Columns
  • Etam Group: vergelijkbare omzet daalt in 2012

Etam Group: vergelijkbare omzet daalt in 2012

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Franse Etam Group heeft in 2012 een omzet van 1,2

miljard euro geboekt, een stijging van 2,8 procent ten opzichte van 2011. De vergelijkbare omzet daalde echter met 3,4 procent. In het vierde kwartaal bedroeg de omzet 331 miljoen euro, en bleef de vergelijkbare omzet stabiel.

In Europa boekte de Etam Group - niet te verwarren met het Nederlandse Miss Etam - in 2012 een vergelijkbare omzetstijging van 2,8 procent naar 778,2 miljoen euro, vooral dankzij het goede commerciële resultaat van het merk 1.2.3.

In China steeg de omzet met 2,7 procent, maar daalde de vergelijkbare omzet met 12,6 procent. De groep wijt de daling aan de economische malaise en de 'snelle evolutie van distributiekanalen in China' en zegt plannen te hebben geïmplementeerd om het assortiment en het verkoopnetwerk sneller te ontwikkelen.

Aan het eind van 2012 had de groep, die naast 1.2.3. ook de merken Etam Ready-to-wear en Lingerie en Undiz voert, wereldwijd 4.523 verkooppunten, waarvan 969 in Europa en 3.355 in China.
Etam
Etam Developpement
Etam Group