• Home
  • V1
  • Columns
  • Essentiel heeft internationale ambities

Essentiel heeft internationale ambities

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Belgisch modemerk Essentiel wil internationaal sterk gaan uitbreiden. Zowel in Europa als daarbuiten wil het label

de komende jaren verschillende vestigingen openen. Dit jaar richt het bedrijf zich vooral op het Oosten.

In samenwerking met een Koreaanse partner werden afgelopen maanden vier shop-in-shops geopend in Korea. De komende vijf jaar moeten hier nog eens dertig aan worden toegevoegd. In De Tijd vertelt topman Esfandiar Eghtessadi dat er contact is met een Honkongse partner voor winkels in Hongkong, Singapore en Monaco. Daarnaast lopen er onderhandelingen in Japan en Australië, en is er een deal gesloten met een retailer uit Dubai voor winkels in de Verenigde Arabische Emiraten en omliggende landen in het Midden-Oosten. Het bedrijf kijkt naar opties in Oost-Europa.

Essentiel werd in 1999 opgericht met een simpele t-shirt lijn voor mannen en vrouwen. Sinds de eerste internationale show op de modebeurs 'Who's Next' in Parijs is het bedrijf enorm gegroeid. Daarna opende het merk winkels in onder andere Duitsland, Scandinavië en de Verenigde Staten. In 2010 telde het bedrijf 27 eigen boetieks,135 medewerkers, een stylingbureau met meer dan 10 werknemers, en zijn ze wereldwijd vertegenwoordigd in ruim 500 kleinhandelzaken.

Het bedrijf verwacht een groei van 25 procent tot 37 miljoen euro op het boekjaar van 2014. Binnen een aantal jaar moet de omzet verder stijgen tot 100 miljoen euro. Eghtessadi zegt ooit nog te hopen op een eigen winkel in New York.

Essentiel