De Belgische modeontwerper Bruno Pieters keert na een twee jaar durende pauze terug met

een eigen modelabel. Op zijn website heeft Pieters een video geplaatst die ‘een baanbrekend label met een radicaal nieuw model voor de mode-industrie’ aankondigt. Het merk wordt op 30 januari onthuld. Dat meldt Nieuwsblad.be.

De video is geregisseerd door Théo Gennitsakis en toont verschillende bovenlichamen van mannen en vrouwen wiens gezicht verborgen wordt met een rond kader dat de lancering van Pieters nieuwe merk aankondigt.

Antwerpenaar Pieters haalde in 1999 zijn diploma aan de modeacademie in Antwerpen. Hij leerde het vak verder van Martin Margiela, Josephus Thimister en Christian Lacroix. In 2001 presenteerde hij zijn eigen couturecollectie tijdens de Parijse modeweek. Vijf jaar later won hij met zijn kledingcollectie de Swiss Textiles Award, ter waarde van 100.000 euro.

Vanaf 2007 was de ontwerper creatief directeur van de Hugo-lijn bij Hugo Boss. In december 2009 stapte Pieters op om zich meer te concentreren op zijn eigen modelijn. Begin 2010 bracht de ontwerper een brillencollectie in sobere stijl op de markt, in samenwerking met de Belgische brillenfabrikant Netoptic. In 2011 ontwierp hij een gastcollectie voor de Scandinavische modeketen Weekday, die in tweeëntwintig filialen in vijf landen verkrijgbaar was.


 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN