Eerste editie Framed
bezig met laden...
De vergrijzing is goed voor de optieksector, maar houdt bij elke vorm van communicatie voora
de dertiger voor ogen. Het was een van de wijsheden op Framed, een gloednieuw optiekevent in België.Het startschot voor optiekevent Framed ging gepaard met het allereerste congres van opleidingsprogramma Eyeversity, afgelopen weekend. Meer dan honderd winkeliers, opticiens, vakpers en scholen hadden zich ingeschreven voor de drie lezingen van de eerste editie. Een van de sprekers was trendwatcher Herman Konings, die vooral hamerde op de vergrijzing. Om het groeiend aantal ouderen aan te spreken, moet de opticien vooral een doelgroep van rond de dertig jaar in gedachten houden, meende Konings. “De pensioengerechtigden van nu zijn immers met sex, drugs and rock ’n roll opgegroeid. Ze genieten vanhet leven.”
Ook internet werd ‘door een andere bril bekeken’ tijdens de bijeenkomst in Hotel Dolce La Hulpe in het Terkamerenbos in Brussel. Guido Dedene, professor beleidsinformatica aan de KU Leuven, vertelde daar dat hij niet geloofde dat het internet ooit een echte winkel zal vervangen. Internet is volgens de professor geen vervangstuk, maar een verlengstuk. Wel liep hij weten dat internet kan zorgen voor periodieke bijbestellingen of controles.
Naast de lezingen, exposeerden Belgische montuur- en glasleveranciers. In totaal waren dit zeventien exposanten, waaronder Optech, Safilo, CooperVision/Oté en Optiek TV.