Het Zwitserse modeconcern Labelux heeft het merk Derek Lam verkocht aan de oprichters:

Derek Lam en Jan Hendrik Schlottmann. De verkoop is onderdeel van een herstructureringsplan van Labelux, meldt de Financial Times.

"We hebben een strategische beslissing genomen om ons enkel nog te richten op luxe lederwaren en schoenen," zegt Reinhard Mieck, CEO van Labelux tegen de krant.

Lam en Schlottmann zijn blij de touwtjes weer in handen te hebben. "We willen Labelux bedanken voor de steun en strategische leiding van de afgelopen vier jaar. Het merk kon zich ontwikkelen en is daarom nu een één van de toonaangevende modemerken in de wereldwijde luxe markt," aldus Lam.

Labelux verwierf in 2008, vijf jaar na de oprichting, een meerderheidsbelang in het merk Derek Lam. Ook nam de investeringsmaatschappij de afgelopen jaren de merken Jimmy Choo, Belstaff en Bally over.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN