• Home
  • V1
  • Columns
  • Chinese e-commercereus Alibaba verdrievoudigt winst

Chinese e-commercereus Alibaba verdrievoudigt winst

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

China’s grootste webportal, Alibaba, heeft zijn nettowinst in het eerste

kwartaal van het boekjaar verdrievoudigt. Alibaba boekte in de periode van april tot en met juni een nettowinst van 2 miljard dollar (ruim 1,5 miljard euro). De omzet steeg met 46 procent tot 2,5 miljard dollar.

Het bedrijf zag vooral het koopgedrag via smartphones sterk groeien. Bijna een derde van de transacties werd via een mobiele telefoon afgehandeld. Alibaba heeft 80 procent van de e-commerce in China in handen.

Naar verwachting vindt in september de beursgang van Alibaba in New York plaats. De geschatte opbrengst is 20 miljard dollar, daarmee wordt het de grootste beursgang ooit in Amerika.

Investeerders bereiden zich op de beursgang voor door alvast minder aantrekkelijke bedrijven uit hun portfolio te gooien. Volgens de financiële nieuwssite Business Insider verkopen beleggers minder aantrekkelijke aandelen, zoals van de Amerikaanse webwinkel Amazon, om straks een graantje van het Alibaba-succes mee te kunnen pikken.
Alibaba
Amazon
E-commerce