• Home
  • V1
  • Columns
  • Brunotti wil groei doorzetten

Brunotti wil groei doorzetten

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Surfmerk Brunotti sloot het verkoopseizoen van Zomer 2009 af met een omzetgroei van

16 procent. Ook de verkoop voor het winterseizoen ’09/10 was gestegen, met 34 procent. Dit resultaat is onder meer te danken aan de groei in distributielanden met eigen verkoopkantoren zoals Nederland, Duitsland en Oostenrijk.

Zelfs voor Brunotti was het echter niet alleen maar goed nieuws. In bepaalde landen, waaronder de Oost-Europese, liep de omzet met 18 procent terug. Brunotti zoekt de oorzaak daarvan in de relatief dure euro. Voor het aankomende jaar verwacht Brunotti moeilijkere tijden: “Winkeliers kopen nu in met de huidige situatie in hun hoofd,” zegt Lonneke Mulder, verantwoordelijk voor de marketing en PR van Brunotti. “Er is dus kans dat de crisis ons pas later bereikt.

Het bedrijf wacht echter niet lijdzaam af. Het inkoop en stylingteam is uitgebreid. De marketing& reclamecampagnes voor het komende jaar liggen al klaar en de showroom is verbouwd. Verder opent het bedrijf dit jaar tien shop-in-shops, onder meer in vestigingen van Sportunited en Skihut Scheveningen. Directeur Henk Bergsma: “Juist nu moet je tegen de stroom inzwemmen en ondernemerschap tonen. Wij verwachten de groei door te gaan zetten, omdat we de kansen zien en benutten.”

Brunotti