Het Zweedse lifestylemerk Björn Borg gaat volgend jaar zijn debuut maken op de Chinese markt.

In de tweede helft van 2012 gaat Björn Borg zijn eerste eigen winkels en shop-in-shops in grote warenhuizen in Shanghai openen. In dezelfde periode opent het merk ook zijn webshop voor de Chinese consument.

Voor de expansie in China heeft Björn Borg samen met een retailpartner een nieuwe onderneming opgericht, waarin het Zweedse bedrijf een meerderheidsbelang van 75 procent heeft en de partner voor 25 procent eigenaar is.

Het modelabel gaat zich in China focussen op de groeiende modeliefhebbende jonge mensen in het land. “Onze expansie in China is nog een belangrijke stap om in de toekomst groei te kunnen realiseren voor Björn Borg,” aldus Arthur Engel, CEO van Björn Borg, in een verklaring. “We geloven dat Björn Borg een groeiende middenklasse zal aantrekken die op zoek is naar sterke, persoonlijke merken. Met een ervaren en goed geïnformeerde partner verwachten we uitstekende sales mogelijkheden in een van de meest belangrijke consumentenmarkten ter wereld.”

Penny York is benoemd als CEO van Björn Borg in China. York heeft al eerder topfuncties bekleed in de Chinese modebranche en heeft het internationale ondergoedmerk Schiesser opgezet, dat inmiddels meer dan vijfhonderd verkooppunten heeft. “We kijken naar de lancering van Björn Borg in China en geloven dat het merk goed bij de Chinese markt past vanwege het kleurrijke en trendy design,” aldus York.

De Chinese onderneming zal naar verwachting een negatief effect hebben op bedrijfsresultaat van de Björn Borg met een maximum van 10 miljoen Zweedse kronen (1,1 miljoen euro) en een marginale invloed op de winst in 2012. In 2013 moet het negatieve effect op het bedrijfsresultaat lager zijn.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN