• Home
  • V1
  • Columns
  • Bezoekersaantal CPM flink gedaald

Bezoekersaantal CPM flink gedaald

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De dertiende editie van de modevakbeurs in Moskou, Collection Première Moscow (CPM),

trok ruim 2000 bezoekers minder dan de zomereditie van vorig jaar. Toen nog steeg het bezoekersaantal met acht procent ten opzichte van de zomereditie van 2007.

Het aantal bezoekers dat van 6 tot en met 9 september jongstleden de beurs in Moskou bezocht was 16.200. Het aantal labels dat aanwezig was kwam uit 31 landen en oversteeg de duizend. Vorig jaar waren er nog meer dan 1500 exposanten op de beurs aanwezig. Het jaar daarvoor was dat 1300.

In een persbericht liet de organisatie desalniettemin weten dat de beurs ‘veel beter ging dan men had verwacht en dat de kwaliteit van de bezoekers duidelijk verbeterd’ was. CEO Philipp Kronen van organisator Igedo zei dat de beurs met de 16.200 (overwegend Russische) bezoekers 75 procent van de doelgroep op de Russische markt is bereikt. “Dat betekent dat CPM voor drie van de vier potentiële kopers een belangrijk informatie- en orderplatform is.” Ook sprak Kronen zijn optimisme uit over de komende beurs in februari. Dan verwacht hij weer een toename van bezoekers en exposanten.

De modevakbeurs in Rusland werd in 2003 voor het eerst georganiseerd door Igedo Company, het bedrijf dat ook beurzen in Duitsland voor haar rekening neemt. De volgende editie zal zijn van 24 tot en met 27 februari 2010 op de Moscow Expocentre Fairgrounds.

CPM
IGEDO