Het Deense merk Vero Moda maakt de overstap naar de Verenigde Staten. Dat heeft Bestseller,

de Deense bedrijf waar het merk onder valt, bekend gemaakt.

De stap naar de Verenigde Staten wordt genomen na toenemende interesse vanuit Amerika en het succes van Vero Moda in Canada. Het Deense merk heeft al twaalf Canadese vestigingen. “We zien veel potentie en we genieten al 11 jaar van onze aanwezigheid in Canada”, zegt Jérôme Rolland, Vero Moda’s international sales manager.

Bestseller laat weten vergevorderde onderhandelingen te voeren met de drie belangrijkste retail spelers in de VS. Er wordt overwogen om eigen vestigingen en kantoren te openen, wellicht in New York. “We richten ons op het midden- en hoog segment. In de Verenigde Staten is in tegenstelling tot Europa een grote kloof tussen gespecialiseerde ketens en discounters”, vertelt Rolland. Onder toezicht van de Canadese dochteronderneming zal er voorrang worden gegeven aan een samenwerking met grote ketens, zoals Bloomingdale’s.

Er zullen drie lijnen van Vero Moda verkocht worden in de Verenigde Staten. “We betreden de Amerikaanse markt met onze vrouwenmerken Vero Moda, Noisy May Denim en Junarose (plus size, red.)” In september zal de Canadese website van Vero Moda starten met de verkoop van kleding, en de Verenigde Staten volgen in januari 2015.

 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN