Benetton: klant merkt niets van btw-verhoging
Door FashionUnited
bezig met laden...
Het Italiaanse modebedrijf de Benetton Group heeft besloten
om de btw-verhoging, tot 21 procent, van de Italiaanse regering, niet door te berekenen aan de consument. Ook de stijgende grondstofprijzen rekent Benetton niet door. De verkoopprijzen van de modemerken United Colors of Benetton, Sisley, Playlife en Undercolors, blijven ongewijzigd.Volgens Alessandro Benetton, vice-voorzitter van de Benetton Group laat het besluit zien, hoe klantgericht Benetton is. "Het laat ook ons vertrouwen en optimisme zien in de economie van ons thuisland."
Toch ziet de toekomst voor Benetton er niet al te rooskleurig uit. Vooral in Europa gaat het niet denderend met het modemerk; over het eerste half jaar van 2011 rapporteerde het merk in Europa een bescheiden groei, van 1,2 procent. De netto-winst daalde en bedroeg 30 miljoen euro. In het eerste half jaar van 2010 was de netto-winst van het Italiaanse merk nog 40 miljoen euro. De omzet van Benetton is sinds 2000 met minder dan 2 procent gestegen.
Benetton
BTW