Bernard Arnault, hoofd van LVMH, gaat investeren in het prille

merk van de 27-jarige Fransman Maxime Simoens, aldus WWD. Bijzonder hieraan is dat zakenman Arnault zelden in kleine, onbekende merken investeert. De laatste keer was in 2009 toen LVMH een aandeel van 49 procent in het duurzame en eerlijke merk Edun - geesteskind van rocker Bono en zijn vrouw Ali Hewson - overnam.

Volgens geruchten die hij zelf ontkende werd Simoens onlangs al het hof gemaakt door Christian Dior. Uiteindelijk werd de Belg Raf Simons de nieuwe creatief directeur van het vermaarde modehuis.

Simoens, die in Lyon en toen aan de Ecole de la Chambre Syndicale de la Haute Couture studeerde, heeft een ready-to-wear collectie die hij tijdens de couture week in Parijs toont. Het twee jaar oude merk heeft al een reeks beroemde fans, zoals actrice Rachel McAdams.

Het belang dat LVMH in het merk van Simoens neemt is nog onbekend. LVMH weigerde commentaar te geven.
 

Meer nieuws

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN