• Home
  • V1
  • Columns
  • Antwerpse conceptstore gaat online

Antwerpse conceptstore gaat online

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Antwerpse conceptstore Moose in the City heeft maandag een

Youtubekanaal gelanceerd. Dit naast het Spotifykanaal waar ze een jaar geleden mee zijn begonnen. De winkel verkoopt allerlei producten van Scandinavische makelij; van boeken tot kledingstukken van merken als Filippa K, Epic en Ecco.

“Wij willen met de filmpjes en nummers bereiken dat wanneer mensen iets zien of horen over Scandinavië ze direct aan Moose in the City denken,” zo vertelt medewerker Frederik van de Meulebroucke. Ook wil de winkel, net als Scandinavische merken als Filippa K, vooruitstrevend zijn.

In de filmpjes op het Youtubekanaal vertellen medewerkers van de winkel over hun favoriete producten. Ook komen er trailers op te staan van nieuwe Scandinavische films en soaps. Deze films worden dan ook weer verkocht in de winkel.

Het Spotifykanaal is al een jaar oud. Van de Meulebroucke: “Oorspronkelijk was dit een makkelijke tool om Scandinavische muziek af te spelen in onze winkel. Steeds meer klanten vroegen echter wat voor nummer er werd gedraaid, of van welke band een bepaald nummer was. Daarom zijn we een kanaal gestart zodat klanten zelf de muziek kunnen luisteren.”

Met deze kanalen loopt Moose in the City voorop: ze zijn een van de weinige conceptstores met een eigen Youtube- en Spotifykanaal. Soortgelijke Antwerpse conceptstores als Clinic en Ra hebben wel Youtubefilmpjes ter kennismaking met hun winkel, maar geen Spotifykanaal.

Moose in the City